Nervös?

I fredags träffade jag en av mina handledare, Agneta. Jag träffade också några andra tolkar, samordnare samt chefen. Agneta var jättego och tolkcentralen känns som en plats där jag kommer trivas riktigt bra på. De har samma humor som min klass så det kommer ju inte att vara en jätteskillnad. :)

Natten inför vårt case så sov jag riktigt riktigt dåligt. Jag vaknade av mardrömmar hela tiden, vilket var sjukt jobbigt. Detta hände även natten till i fredags och började även lite smått natten till idag. Jag har nu skaffat mig en ljudbok som jag kan sätta igång i natt, för med tanke på hur de har varit inför de andra dagarna så lär jag behöva det. Jag förstår verkligen inte varför jag är sååååå nervös. Handledarna är ju jättegoa och jag tror att jag kommer trivas till tusen. Visst mitt självförtroende har fått sig en rejäl törn, senast för tre veckor sedan, men ändå. Jag vet ju att jag kan, jag ska bara andas lite också.

I morgon, måndag, är det alltså dags för prova-på-praktiken. Jag har redan fått reda på att jag ska tolka minst en gång och om jag vill så kan jag få tolka ett annat uppdrag också. Tror jag ska ta det bara för att bli lite varm i kläderna. Men det beror väl lite på hur det känns imorgon. Tänk om det är något jätteviktigt där ingenting bör missas och jag är för nervös för att få till det? Men jag tror att jag ska ta på mig uppdraget bara så att nästa uppdrag blir bättre för då vet jag hur mina handledare fungerar och jag hinner lugna ner mig.

I morse var jag så stressad att jag tvingade mig ligga kvar i sängen i tre timmar bara för att lugna ner mig (kl. var 6.30 så det tog inte så mkt från dagen). Tror dock att denna praktik är supernyttig för mig för då kanske jag ÄNTLIGEN kan släppa spärren som finns där och att teckenspråket blir något vardagligt. Framför allt att tolkningen blir en del av min vardag :)


Hej, jag heter Camilla och är din tolk idag. Weird...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0