Framtiden?




Jaha...Då var det ju tänkt att jag verkligen skulle få vila ut i helgen. Att göra precis vad jag ville utan några som helst obligationer. Eller jo, två st, att städa och tvätta. Men det är inte så mycket ett måste (eller jo det är det ju också), men det är även en vilja. Men det där med att vila ut...Jag vet inte riktigt om det gick så bra med det där. Igår varvade jag mellan att må dåligt till att må bra mest hela dagen. Natten till idag gick ut på att inte röra sig för om jag rörde mig kom huvudvärken tillbaka med en bang. Vilket var lite extra jobbigt då jag även hostade en del i natt. Så som ni kan räkna ut så fick jag inte sova allt för mycket i natt.


Meeeeeen efter att ha vaknat vid 8.00 i morse har jag inte gjort ett skit. Eller jo, plockat i diskmaskinen, satt igång den samt bokat tvättid till lite senare idag. Puh!


Tanken var egentligen att jag skulle ta tag i mitt liv och simma idag, något som jag älskar, men då min nacke är så dålig att den ger mig huvudvärk i tid och otid (fast när är huvudvärk lämplig att ha?) så är det bäst att jag kurerar mig idag och simmar imorgon istället.



I morgon ska jag också åka till maxi (något som skulle göras idag meeeen...) och köpa massa grönsaker. Jag blev sååå otroligt sugen på att göra någon form av paprikagryta så att det blir fullt med färger på min tallrik.



På tisdag ska vi antagligen ta med oss massa godis till skolan och fokusera på att plugga järnet inför onsdag och torsdag. Vad händer då undrar ni som inte gå i min klass och skola? Jo men det ska jag tala om för er! Min gigantiska klass ska tolka ett dop på onsdag och ett bröllop på torsdag. Ja, allt är iscensatt men de ska göra det så verkligt som möjligt så att vi blir lite haja på kyrktolkningar. Veckan efter ska vi tolka begravning. Spännande...



Jag är lite kluven inför det här med kyrktolkningarna. Inte på grund av att vi är i kyrkan. jag har inga problem med kyrkan eller de aktiviteter som sker där. Det jag är lite kluven inför är själva tolkningen. Jag vet att jag måste ligga på topp nu. Det är snart praktik, 4 veckor, och innan dess måste mina lärare ha bestämt sig för om det blir en slutpraktik eller ännu en prova-på praktik. Jag som veeerkligen vill gå ut med mina klasskamrater kämpar ju järnet för att få det till att bli verklighet, men jag vet också att jag inte har gjort så bra ifrån mig de senaste tolkningarna. Jag vet också att jag bara har en dövblindtolkning under kyrktolkningsdagarna, något som jag faktiskt är bra på inom tolkning. Men det är just därför lärarna behöver se mig som centraltolk och det är där jag måste hitta samma trygghet som jag har när jag dövblindtolkar. Svårt(!) uppdrag till tusen.


Jag vet att jag skrev lite hemmablint just nu, men det får ni ta ;-)


Har inte vågat mäta magen på någon vecka nu, men jag vet att den har blivit större igen. Så nu blir det att återinföra färgerna till maten, och ta väck alla chips, godis och skit. Jag hatar hur jag ser ut! Jag kan tala om för er att det inte är det roligaste att bli äcklad av sig själv varje gång man ser på sin kropp. Jag vet till viss det att det här är helt fel tankar och att de faktiskt är ganska farliga tankar att tänka. Det hindrar mig dock inte från att tänka och känna dem.


Och eftersom jag ska storhandla i morgon åker det ner lite bättre produkter än vad det har gjort den senaste månaden. Det vill säga, bröd, bacon, chips, godis, yoghurt och ost byts ut och blir nu grönsaker, frukt, frön, fisk (ja jag ska lära mig äta fisk), fil proteinpulver (till efter träningen) och massa annat.


Jag tänker inte ta bort potatis eller pasta, det är jag fortfarande riktigt glad i och det är så gott! Men jag tror att jag ska gå tillbaka och göra mina smoothies som jag gjorde mycket för cirka ett år sedan. De är sååå goda och de är nyttiga. Oj va mycket fil det kommer börja gå åt igen. Men det är det lätt värt!

Ska också prova på lite starkare recept då jag har fått höra (eller är det att jag läste det på bäste Isasa blogg?) att det är riktigt bra och renande.

Vi börjar så och när jag kommit ner till de centimeterna som jag vill ligga på kan vi börja snacka att ha godis och sådan 2 ggr i månaden.

Hmmm...det här kommer bli jobbigt att förklara för Frida nu när hon kommer upp på torsdag och förväntar sig massa snacks och dylikt. Ja, ja det tar vi då. Nu tar vi idag och kanske lite inför nästa vecka :-)

Lååååångt inlägg igen jag vet. Men när man väl sätter igång är det liksom lite omöjligt att få fingrarna till att sluta skriva.

Ja ja..
Ha de gött!
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0