Kort(?) uppdatering

Hellu partypeople!

Looong time nooo see!!

Vad har hänt sedan sist vi hördes av?

Ganska mycket faktiskt.

Jag har helt (!) tappat förtroendet för två av de viktigaste lärarna jag har. Vilket inte var särskilt upplyftandet. Jag har också insett att för kunna bli examinerad tolk till sommaren måste jag klara mig själv. Eller nja, inte direkt. Jag har min FANTASTISKA klass och min svensklärare som hjälper mig men att få hjälp av de andra lärarna. Do not think so!

Dagen innan julafton kom min underbara stora storasyter Frida upp för att fira jul med mig. Lövely!
Julafton och juldagen bestod mest av jobb vilket var ganska trevligt och jag kommer tjäna mkt pengs på det. Sweet!

Fian och jag har haft det heeelt underbart tillsammans. Vi har shoppat, shoppat, shoppat, sett ALLA Harry Potter-filmerna (8 st), käkat otroligt mkt onyttigt (så jag har nu gått upp 1 cm runt midjan), simmat, bubbelpoolat, köpt skidor (till Frida, inte mig) gått på Zumba (1 gång för sedan gick Lisettes kort ut ;P), käkat ännu mer onyttigt, shoppat lite till, gått en massa km, myst i soffan med tända ljus, slappat, druckit mängder av kaffe, käkat inte en utan två gånger på mitt nya hak - Rost och shoppat.

Nyårsafton spenderades hos världens bästa Erica. Där bjöds det på trerätters som smakade smaskens och därefter blev det lite lekar och massa snack. Tolvslaget blev i rådhusparken där det bjöds på en fantastisk fyverkerishow och vi drack en sjukt äcklig "skumpa" (det var ju faktiskt bara mousserande). Frida och jag hälde ut våra glas, gav flaskan till Emil som drack upp den på ca 10 min. Duktigt!

Nyårsdagen åkte Frida hem och jag passade på att ta det lugnt.

Dagen efter vaknade jag 13.45. Jag hade alltså sovit i tretton timmar! Hur i hela friden gick det till??!!!
Har numera ställt klockan på 10.00 för längre än så får jag inte sova om jag inte ska missa hela dagen.

Idag begav jag mig ut på stan och gjorde den lite halvt farlig. Skaffade mig ett par assnygga jeans med hög midja (ÄNTLIGEN!) för enbart 300 kr. Tackar! Skafffade också äntligen den "lilla" boken vid namn Bevingat. Den ska enligt mina fantastiska klasskamrater vara otroligt bra så efter 3,5 år tog jag tummen ur och köpte den. Duktigt!
Köpte även Norwegian Wood samt En dag. Så nu har jag blivit med böcker! Woot woot!

Hade också planerat att köpa arbetsboken som Mathias ville att jag skulle använda mig av för att kunna utvecklas i ordkunskap. Men tji fick jag, för den fanns inte inne. Och det visade sig också att man enbart kunde beställa den i 10-pack och då kostar alltihop över 500 kr. Nej tack!

Måste nog ta och påpeka detta för min käre svensklärare. Förhoppningsvis kan skolan köpa in den och så kan jag köpa en av skolan. Men man vet ju hur skolan är. Sucky!

Åh förresten, fick också veta att skolan suger värre än vanligt. Nu när vår teckenspråkslärare har sagt upp sig så kommer vi har två lärare. Vi kommer ha dem varannan vecka. Så Lena kommer vi ha en vecka, vilket är bra, då jag börjar tycka mer och mer att Lena är den typen av lärare som jag behöver. Hård och detaljkritisk. Den andra läraren Josefin kommer vi ha den andra veckan. Josefin är också bra, det lilla jag har hört om henne. Det är bara det att då hon är gravid och bor i Örebro finns det inte en chans i skogen att hon kan komma hit till Umeå såååå vi ska har lektion via internet. WTF??!!!!

BESVIKEN!

Hur i hela friden ska jag kunna utvecklas nu?!

Ja, ja...vi får väl se hur det blir. Inte för att jag är direkt förvånad att det blev så här, men ändå...


Nä, nu är det nog dags för kyckligen att bli färdig tinad tycker jag.

Tills vi ses igen!
//Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0